10.11.12




M'agraden el pobles
que em reben amb arbres,
la simetria dels camps
i caminar pels marges,
l'olor a ginesta,
i el vi blanc d'Alsàcia,
l'harmonia dels gats,
l'equilibri dels astres,
les simfonies de llamps,
les vesprades plàcides,
la música sempre
i el silenci a vegades,
la pluja quan plou
i el sol quan escampa,
i el batec serè
del cor quan s'encalma,

M'agraden els contes
més que les faules
i els fets davant
de les paraules.
M'agrada l'acord
més que el contracte,
la gent sàvia,
la gent afable,
la humilitat,
equivocarme,
demanar disculpes
i sentir-me intacte.
M'agraden les cartes
damunt la taula
i abans un moix
que un gata maula,

M'agraden les hores
lliures de recança
i les pluges d'estels
d'algunes ànimes.
M'agrada la lluna
dormint sobre l'aigua
d'una mar tranquil·la
atapeïda d'algues,
i m'agrada també
el xiulet de l'aire
quan frega suament
els pals de les barques.
M'agrada la llum
primera de l'alba,
els holes que acullen
i els adéus amables,